במכינה אנו נכין אתכם לכל שלב ושלב של תנאי הקבלה, לכל תחומי העיצוב והאדריכלות ולכל המוסדות לתואר ראשון.
כמובילים בתחום ומכתיבי הדעה, אנו מחדשים ומייעלים את עצמנו ברוח הזמן ותמיד מעודכנים בדרישות האקדמיה ובכלים והטכניקות החדישות ביותר הקיימות בעולם העיצוב.

בזמן הלימודים אצלנו נעזור לך לפתח חשיבה כמעצב וכיוצר ונצליח להוציא ממך משהו שעדיין לא ראו. כל זאת, ע”י מתודיקה מובנת של תכנים וכלים עיצובים, בקורס יסודות וסדנאות מתקדמים, בהכנה ממוקדת לתיק העבודות המשלימים אחד את השני ויוצרים קורס אחד שלם.

 

  • מור לוי -פרוסה - התקבלה לתקשורת חזותית ב HIT
  • מור לוי - לחם הארץ - התקבלה לתקשורת חזותית ב HIT
  • שירן סאסי - המצב - התקבלה לתקשורת חזותית בצלאל
  • פולינה סוגולוב - פחד מהלא נודע - התקבלה לתקשורת חזותית בצלאל
  • מור לוי - אופניים- התקבלה לתקשורת חזותית ב HIT
  • פולינה סוגולוב - התעללות עצמית - התקבלה לתקשורת חזותית בצלאל
  • שירן סאסי - פרח המדבר - התקבלה לתקשורת חזותית בצלאל
  • ענת קרולין - דיוקן עצמי - התקבלה לתקשורת חזותית ב HIT
  • נדב חורש - כיכר דיזנגוף - התקבל לתקשורת חזותית שנקר
  • ענת קרולין - סבתא - התקבלה לתקשורת חזותית ב HIT
  • עדי אורליאן - הכרמלית בחיפה
    עדי אורליאן - הכרמלית בחיפה
    התקבלה ללימודי עיצוב פנים בויצ"ו חיפה
  • נדב חורש - רב צוחק - התקבל לתקשורת חזותית שנקר

מבנה הקורס מחולק לסדנאות למידה וסימולציות שונות, המרכיבות את הסמסטר בצורה הפרודוקטיבית ביותר על מנת לעזור לתלמידים למצוא את התחום המדויק אותו הם רוצים ללמוד, ולעזור להם להתקבל לאותו מקום/תחום, ולהצליח בו לאורך לימודי התואר.

סמסטר זה בנוי ממפגשים של 3.5 שעות לכל פגישה, עם מנחים קבועים ובהם לומדים שיעורי המחשה ויזואלית ופיתוח חשיבה יצירתית. במהלך השיעורים ילמדו נושאים תיאורטיים ומעשיים, יינתן משוב קבוצתי ואישי על עבודות שיתבצעו בכיתה ובבית.

הכוונה אישית לכל מועמד לקראת המשך דרכו בתחום המתאים לו ביותר בארבעה תהליכים:
1. מפגשי הכוונה עם המנחים הקבועים של הסמסטר.
2. הגשת אמצע “גיבוש היסודות” בנוכחות שני מנחים.
3. הגשת סוף “פרה אקדמית” בנוכחות ארבעה מנחים.
4. הגשות מדי שיעור ומשוב אישי לכל סטודנט.

חשיבות הלמידה עם מנחים קבועים לאורך כל התהליך חשובה ביותר ומאפשרת למנחים לראות את ההתפתחות והתהליך האישי שעובר כל תלמיד.

מבנה השיעורים

יסודות המחשה ויזואלית:

  • התבוננות -לומדים להבין מה אנחנו רואים מולנו, חידוד נקודת מבט, איך ומה אנחנו מחפשים לראות, הבחנה בפרטים והתבוננות אישית. כיצד יוצרים קשר בין עין ליד?
  • שיטת מדידה – כיצד ניתן להעביר ולהביע גופים וצורות באופן תלת מימדי? הבנת המרחב התלת מימדי כרשת של צורות גיאומטריות, מפגשים וצמתים במרחב.
  • פרספקטיבה – כיצד ניתן לתאר מרחב תלת מימדי ?הבנת העיוות, ההקצרה והפרופורציה בסביבה התלת מימדית.
  • אור וצל – יצירת נפחים והבנת מושג האור והצל והשפעותיו על האובייקט, דבר זה נעשה ע”י מספר טכניקות עיקריות בעיפרון, פחם, גיר לבן ורישום במחיקה.
  • טכניקת רישום אישית – התנסות בטכניקות שונות ומגוונות בחיפוש אחר שפת רישום אישית, אינדיבידואלית ומקורית. ההתנסות תיעשה בדיו, מכחולים, מרקרים, פיילוט ועוד…
  • עולם הצבעים – איך נוצר צבע? כיצד משפיעים הצבעים על התחושות והמסרים ע”י שימוש בדוגמאות מן הטבע והאומנות? ציור מתוך צילום, אינטרפרטציה של אובייקט בגירים ועפרונות צבעוניים.
  • אסמבלאז’ – שימוש בגזרי מציאות דו או תלת מימדים והרכבת יצירה אישית (קולאז’).

יסודות החשיבה היצירתית:

  • פרוגראמה – כיצד מתחיל תהליך בעיצוב? יצירת תבנית בעלת קווים מנחים לתהליכי העיצוב ע”י מתן מענה לשלוש שאלות עיקריות: למי? לאן? למה?
  • יחסים בין צורות – הבנת מערכת היחסים והקשר שבין פורמט העבודה לצורה הסופית שלה. מציאת הקשר בין צורה לתחושה.
  • דרכי המחשה והפשטה – למידת טכניקות שונות ומגוונות להעברת מסרים, רגשות ומצבים נתונים, דרך מושגי יסוד: אילוסטרציה, הפשטה, סמליות, איור, טקסט כתוב, מדיום וקונספט.
  • השראה בעיצוב – הבנת השראה כתהליך ומחקר ראשוני ע”י לוח מחקר שיחדד את התחושה, הרעיון והקונספט לפרויקט.
  • עיצוב דרך אובייקט – כיצד יוצרים מחשבות חדשות דרך מציאות קיימת. נתינת פרשנות חדשה לאובייקט או לסביבה קיימת.
  • עיצוב מתוך תחושות – התחברות לרגשות ותחושות ע”י דמיון מודרך והעברתם בצורה ממשית לאובייקט או למרחב בתלת מימד.
  • סיור במוזיאון – ניתוח כולל של התצוגה והאומנות תוך מתן דגש על הבנת האבולוציה לדורותיה מהתקופה הקלאסית ועד לאומנות המודרנית.

הגשת אמצע – הגשה בנוכחות שני המנחים הקבועים בחלק זה של הקורס, כאשר המטרה היא ביצוע חתך רוחב של הטכניקות והיכולות בכל התחומים, תוך הכוונה לתחום הלימודים המיועד באקדמיה.
הגשת סוף – הגשה בנוכחות ארבעה מנחים. מטרת ההגשה היא לדמות פרזנטציה, ביקורת וימי סטודיו באקדמיה, לסכם את החלק הראשון של המכינה ע”י מישוב והכוונה לקראת המשך התהליך ומעבר להתמחויות ספציפיות בתחומים בהן ירצה התלמיד ללמוד באקדמיה.

קורס זה, הוא החלק של המכינה המתעסק בלמידת יסודות, תכנים וכלים בעולם העיצוב נטו !
את ההרצאות, הסדנאות המקצועיות, הסימולציות, ההכנות לשלבי הקבלה, והכנת תיק העבודות נעשה בסמסטרים הבאים….

קורס מתקדם

  • מיקוד אישי בעולם העיצוב והכנה לשלבי הבחינות באקדמיות לעיצוב ואדריכלות אומנות וצילום. מטרתו של כל קורס היא להעניק לתלמיד ידע מקצועי ורלוונטי על התחום בו ירצה ללמוד באקדמיה. בנוסף, להכין לכלל לשלבי קבלה בתחום הנבחר ולהכין לקראת התואר עצמו.
  • באפשרותך לבחור קורס אחד או יותר מהתחומים הבאים : אדריכלות – עיצוב פנים – עיצוב תעשייתי – עיצוב קרמי – עיצוב אופנה – טקסטיל – תקשורת חזותית – אנימציה – צורפות – אומנות רב תחומית – צילום
  • אין הגבלה בכמות הקורסים המתקדמים, כאשר לכל קורס יהיו 6 מפגשים בני 3.5 שעות כל אחד
  •  כל קורס יועבר על ידי מנחה קבוע שהינו מעצב פעיל בתחום הרלוונטי.
  •  סימולציות בחינות אקדמאיות משנים קודמות.
  •  סדנת הכנה לראיונות קבלה
  •  הכנה אישית ומקיפה הכוללת הכנה ליציאה לתהליך עיצוב, תוך יצירת תעודת זהות ויזואלית אישית שהיא תיק העבודות.
  •  ליווי צמוד בהכנת תרגילי הבית האקדמיים.

סדנת מתקדמים במכינה

  • אדריכלות עיצוב פנים – מושגי יסוד באדריכלות עיצוב מגדיר חלל. הבנת איכויותיו השונות באמצעות עיסוק במעטפת, בחומר, בזרימה ותנועה, בקונטקסט ומכלול שיקולים סביבתיים. שרטוט ופרזנטציה מבוא לדרכי ההמחשה האדריכליות הכוללים: תכנית, חתך, חזית. ההבדל בין תאור הנדסי לעשייה אדריכלית, שימוש בכלים גראפיים להדגשת הרעיון העיצובי.סדר ואי סדר הבנת מערכות מורכבות. המאבק בין קבלת הטבעי והקיים כבסיס ליצירה, לבין הכתבת סדר על מערכות כאוטיות ואורגניות. תרגול בחינות אקדמיות איך נראית הבחינה באקדמיות השונות, תרגול מבחנים שונים וניתוח אקדמי של הפתרונות. המטרה היא לתרגל בחינות שונות משנים קודמות ולקבל משוב והערכה לאחר ניתוח אקדמי של כל בחינה. מודל עירום סדנת רישום באמצעות מודל עירום. המודל ביחס למרחב האדריכלי.
  • תקשורת חזותית אנימציה – תקשורת ללא מילים מהי תקשורת חזותית? תרגילים בזמן קצוב, העברת מסרים, רעיונות ותחושות ללא מילים. סיפור בצבע כתיבת טקסט קצר ותרגומו למדיה ויזואלית. אובססיה איך מתעלים אובססיות שונות או אישיות ליצירת מסרים ויזואליים באומנות ובעיצוב. תרגול בחינות אקדמיות איך נראית הבחינה באקדמיות השונות, תרגול מבחנים שונים וניתוח אקדמי של הפתרונות. המטרה היא לתרגל בחינות שונות משנים קודמות ולקבל משוב והערכה לאחר ניתוח אקדמי של כל בחינה. מודל עירום סדנת רישום באמצעות מודל עירום. רישום המודל בהתחשבות ברזולוציות השונות ובירידה לפרטים הקטנים. צילום תרגול צילום חוץ וחלל לצד אובייקטים שונים
  • עיצוב אופנה טקסטיל צורפות – הגוף ב-360 מעלות הדינאמיות של הגוף, סביבתו ונפחו. כיצד להתייחס לכל כיווניו? מעבר מדו מימד לתלת מימד. מחקר וגוף כיצד נבצע מחקר יעיל ומקיף לעיצוב אופנה, באילו כלים נשתמש על מנת להמחיש את הרעיון שלנו סביב הגוף. מה ההבדל בין עיצוב סביב גוף לעיצוב דו / תלת מימדי אחר? איורי אופנה כיצד להביע את הרעיון הכולל של הבגד: אווירה, טקסטורות, צבעוניות וחוויה דרך האיור תוך שימוש בטכניקות שונות. תרגול בחינות אקדמיות איך נראית הבחינה באקדמיות השונות, תרגול מבחנים שונים וניתוח אקדמי של הפתרונות. המטרה היא לתרגל בחינות שונות משנים קודמות ולקבל משוב והערכה לאחר ניתוח אקדמי של כל בחינה.
  • עיצוב מוצר עיצוב קרמי – התבוננות בסביבה כיצד האדם משתמש בסביבה? מהו הצורך? כיצד הסביבה משפיעה על החפץ?כיצד אני מנסח מוצר מתוך התבוננות? התבוננות בטכנולוגיה מהן התכונות של החומרים איתם אני עובד? כיצד אני מנסח את הטכנולוגיה שלי?איך אני מתרגם את המחקר למוצר? Form follows functionסדנת עבודה מסכמת. כיצד תפקוד משפיע על בחירת האובייקט, המבנה והצורה. תרגול בחינות אקדמיות איך נראית הבחינה באקדמיות השונות, תרגול מבחנים שונים וניתוח אקדמי של הפתרונות. המטרה היא לתרגל בחינות שונות משנים קודמות ולקבל משוב והערכה לאחר ניתוח אקדמי של כל בחינה.
  • אומנות רב תחומית צילום – רישום למתקדמים לימוד טכניקות חדשות ואישיות, התנסות ברישום חוץ לצד רישומי מודל בסטודיו, פיסול ונגיעה בחומרים מגוונים. וידאו ארט התנסות בדימויים דיגיטאליים מעולם הצילום, והוידיאו תוך שימוש בפסקול. סיורים ביקור במוזיאון ובתערוכות שונות, בחינת הסביבה האורבאנית המקומית. תרגול בחינות אקדמיות איך נראית הבחינה באקדמיות השונות, תרגול מבחנים שונים וניתוח אקדמי של הפתרונות. המטרה היא לתרגל בחינות שונות משנים קודמות ולקבל משוב והערכה לאחר ניתוח אקדמי של כל בחינה.

סימולציות בחינות אקדמיות וימי עיון

לאחר שלמדנו חשיבה יצירתית והמחשה ויזאולית בחלק הראשון של המכינה, ובחלק השני התמחנו בתחום הלימודים, עברנו על הבחינות ופתרנו תרגילים, זה הזמן לסימולציות בחינות. הסימולציות הן ספציפיות לכל תחום ורלוונטיות לכלל האקדמיות כאשר המטרה היא לתרגל בחינות שונות משנים קודמות ולקבל משוב והערכה לאחר ניתוח אקדמי של כל בחינה. הייחודיות במכינה שלנו היא שאת התשובות לבחינות השונות מקבלים לאחר שבוע ממועד בחינת הסימולציה. במהלך שבוע זה המרצים של המכינה עוברים על העבודות ונותנים הערכה אקדמית אישית לכל עבודה. התשובות ניתנות במסגרת מפגש ופרזנטציה של הבחינות, כאשר התלמידים עוברים מישוב אישי וחשופים למשובים אחרים. כך ניתן ללמוד גם מהעבודות של האחרים.

תיק עבודות

  •  גיבוש של תיק עבודות יבוצע במהלך שני החלקים.
  • הנחיות אישיות ללא הגבלה עם מרצים מובילים בכל תחום.
    ברוב תחומי הלימוד באקדמיה יש צורך בהגשת תיק עבודות. תפקידו של תיק העבודות הוא להציג את תעודת הזהות הויזואלית והאישית של כל מועמד בכל תחום אותו הוא רוצה ללמוד.במהלך סדנאות המתקדמים, תלמידי המכינה יוצאים למחקר אישי מעמיק שבו יצליחו ליצור לעצמם שפה משלהם לאותו תחום שירצו ללמוד.אנו מעניקים לסטודנטים שלנו פגישות אישיות ללא הגבלה עם מרצים מובילים בכל תחום בכדי ליצור את תיק העבודות אשר ייצור רושם מול הבוחנים באקדמיה. משם הדרך לקבלה ללימודים סלולה ובטוחה.

עבודת בית

● גיבוש רעיונות מקוריים לעבודות הבית הספציפיות שהאקדמיות דורשות במספר תחומי לימוד.
● את התרגילים האקדמיות מפיצות לאחר שהתלמידים משלמים דמי הרשמה (חודש פברואר). האקדמיות בוחרות לאתגר את הנבחנים בעבודות בית שונות ומגוונות בכדי לראות את היכולת של כל מתמודד ליצור עיצוב אשר הוגדרה מראש הפרוגראמה שלו.בחלק מהאקדמיות והתחומים מדובר בשלב מסנן! כלומר מי שלא עובר אותו אינו ממשיך בשלבי הקבלה.באקדמיות אחרות עבודות הבית הן חלק מתיק העבודות והן יוגשו במהלך ראיון הקבלה.

אנו מעניקים לסטודנטים שלנו פגישות אישיות ללא הגבלה עם מרצים מובילים בכל תחום בכדי לרקום תהליך עיצוב אשר יביא לעבודות מקוריות ומוצלחות.